De uitdaging: het vertrouwen in verzekeringen herstellen dankzij een oplossing op maat

Ring Twice is een gemeenschap die getalenteerde mensen (loodgieters, elektriciens, tuiniers, babysitters…) in contact brengt met Belgen die hun diensten nodig hebben. Zowel hun activiteit, de medewerkers van Ring Twice als de gebruikers van het platform moeten verzekerd worden.
Voordat Ring Twice bij Yago aanklopte, was het bedrijf verzekerd via een bank, zonder beroep te doen op een makelaar. Ring Twice had te kampen met een gebrek aan transparantie over het beheer van hun verzekeringen, en de relatie was tot het strikte minimum beperkt – een eenvoudige verzekeraar/verzekerde-relatie.
Ook verliep de communicatie bijna uitsluitend via e-mail en waren zij niet op de hoogte van de laatste updates van hun dossier. Bepaalde communicatie gebeurde uitsluitend via aangetekende brieven die hen nooit hebben bereikt. Ze werden vaak voor voldongen feiten geplaatst.
Het moeilijkste was om hun behoeften duidelijk te maken. Hun activiteit is specifiek: zij moeten de gebruikers van hun platform verzekeren, zowel degenen die hun diensten aanbieden als degenen die ervan genieten.
Het risico is niet homogeen. We moeten ook zeer uiteenlopende beroepen verzekeren: loodgieters, elektriciens, babysitters… Ze moesten samenwerken met iemand die begrijpt wat we doen. Hun verzekeraar moet bereid zijn om hun gebruikers te helpen bij de kleine dagelijkse problemen, ongeacht hun professionele situatie.
Waarom was Yago de oplossing voor de problemen van Ring Twice?
"Ik had nooit gedacht dat Yago zo snel een oplossing zou kunnen vinden. Onze eerdere ervaring deed ons geloven dat we in een impasse zaten. Ik had niet verwacht zo snel zo'n doeltreffende oplossing te vinden"
100% van de contracten van Ring Twice worden nu door Yago beheerd, wat ook het beheer vergemakkelijkt. Dat bespaart me dagelijks tijd. Wat vooral voor ons zal veranderen is het feit dat we een echte partner hebben die zich aan onze behoeften aanpast.
Jonathan Schockaert, CEO van Ring Twice
Tussen Yago en Ring Twice is er ook een match op het vlak van waarden: bij Ring Twice helpen we mensen om dichter bij elkaar te komen. Dat kan alleen door samen te werken met mensen voor wie het menselijk en gepersonaliseerd contact ook een prioriteit is.
Ring Twice profiteert ook van het digitale platform dat het mogelijk maakt om alle informatie op één plaats samen te brengen.